Logomatter til borettslag

Logomatter i borettslag

Vårsola strekker seg helt inn i gangen hos Havmannen borettslag. I entréen ligger en matte med boretts-lagets gule og blå logo på.

 

– Logomatten skaper trivsel og gir et godt førsteinntrykk. Det er jo det første som møter de som kommer hit, begynner Svein Arne Brygfjeld, som bor i én av de 36 leilighetene i borettslaget.

Våren er her for fullt, og mange merker nok at det ikke bare er nysprungen hestehov som dukker opp når snøen smelter. Vi snakker selvfølgelig om strøsand; helt nødvendig på norske vinterveier, men blir fort til irritasjon når den følger med inn i hus, leiligheter eller borettslag. En god løsning er logomatte fra Clima.

Havmannen borettslag

– Det var ingen vanskelig avgjørelse, forteller Svein Arne Brygfjeld om logomattene og matteavtalen hos Clima.

 

Mindre slitasje – mer trivsel

Havmannen borettslag har valgt å ha logomatte og matteavtale hos Clima som en del av fellesutgiftene deres. I følge Brygfjeld var det ingen vanskelig avgjørelse.

– Logomattene passer helt perfekt her hos oss. Nå vurderer vi flere, blant annet ved trappeoppgangen fra garasjen, forteller Brygfjeld, og fortsetter:

– Jo mindre sand og søle i trappeoppgangen, jo mindre slitasje på gulv. Det viktigste for oss er selvfølgelig at mattene holder det rent i resten av bygget. Det blir dessuten en mye enklere jobb for de som vasker her.

 

Havmannen borettslag

Havmannen borettslag har to logomatter fra Clima ved inngangene, og vurderer nå flere.

 

Branding av borettslag

De siste årene har det blitt populært blant borettslagene med egne profiler, logoer og navn.

–I tillegg til å holde det rent, bygger logomattene identitet og skaper tilhørlighet. Når folk kommer på besøk forbinder de logomatten med kvalitet. Samtidig slipper vi å bry oss om utskifting eller vedlikehold av mattene, konstanterer Brygfjeld.